dilluns, 20 d’agost del 2012

Garsa (Pica pica)



En aquestes fotos es pot veure una Garsa (Pica pica).
Aquest ocell té un disseny bigarrat i una cua llarga com el Gaig (Garrulus glandarius). Un tret molt característic pot ser el seu plomatge blanc i negre, que aconsegueix un contrast com a verd i violeta i pertant el fa un ocell inconfusible. La Garsa pot arribar a fer un 40 cms. Es pot definir com un ocell força sociable per dos cantons: el de que sempre sol anar amb grup i el de que es deix apropa força(relatiu) a les persones.
Pel que fa a la veu es pot distingir un ràpid ''txac-txac-txac''.
D'altra banda aquest ocell el podem avistar en terrenys conreats i en camps oberts i sol fer el niu a la part alta dels arbres en forma de cúpula.

4 comentaris:

  1. Bonita y buena entrada, la Urraca por aquí hace los nidos en las avenidas, cada día más cerca de los humanos, saludos.

    ResponElimina
  2. Muchas gracias, es cierto cada día más cerca de los humanos, se empieza a socializar :)

    ResponElimina
  3. Hola Joanca muy interesante la forma que informas sobre la vida del Pica pica una especie que en las ciudades se muestra mas confiada pero realmente en campo abierto es bastante esquiva pero no dificil de afotar,es una ave que yo la suelo afotar amenudo por sus bonitos colores tornasolados,pero tambien te puedo decir que es un depredador de nidos y alli donde encuentra uno lo despoja de huevos o polluelos.Un ave que como tu sabes,en primavera es parasitada muy amenudo por el Clamator glandarius,pero todo esto que te cuento lo iras viendo con el tiempo.Un saludo.

    ResponElimina
  4. Hola Antonio muchas gracias por esto del Clamator glandarius, ciertament no lo sabía, me lo apunto en la libreta muchas gracias. Un saludo.

    ResponElimina